Nowa w świecie berneńczyków

Wszystko na temat hodowli Berneńczyków, a także dyskusje na temat rasy

Moderator: Halina

Nowa w świecie berneńczyków

Postprzez maniaa » 2011-03-12, 18:38

Witam wszystkich.
Zakochałam się jakiś czas temu w berneńczykach, i zaczęłam się zastanawiać czy właśnie takiego nie nabyć. W związku z tym pojawiły się pewne pytania i wątpliwości które mam nadzieje pomożecie rozwiać.
Posiadam 2 owczarki niemieckie, więc w psich tematach jestem na bieżąco.
Natomiast:
1. Czy możecie polecić na prawdę dobrą a nawet bardzo dobrą hodowle, z okolic małopolski ( nie koniecznie nad morzem aczkolwiek jeżeli nie ma dobrej hodowli w moich okolicach jestem gotowa jechać dalej po psiaka). Co dla mnie znaczy dobra - na pewno musi być zrzeszona w ZKwP, psiaki tylko rodowodowe, Wystawiane regularnie. Prześwietlenia w kierunku dysplazji A u obojga rodziców i przynajmniej 5 pokoleń wstecz. Wszystkie badania ( na których nie ukrywam nie znam się jakie to) jak najlepsze. Szkoleni rodzice. Spełnienie wsyzstkich wymogów hodowlanych. Szczeniaki socjalizowane, wystawiane przez włascicieli, po badaniach.

2. I tu właśnie pojawia się kolejne pytanie. A mianowicie. Jakie badania wykonuje się u berneńczyków, jakie choroby się pojawiają najczęściej?
Ponieważ wiem jak wygląda dysplazja, czy u berneńczyków jest częsta?

3. Jak wygląda posiadanie berneńczyka, szkolenie, jeśli byłby w Krakowie ktoś kto ma berneńczyka to chętnie się spotkam na spacerek.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
maniaa
 
Posty: 2
Ostrzeżeń: 0
Dołączył(a): 2011-03-12, 14:40

Re: Nowa w świecie berneńczyków

Postprzez saba&mlis » 2011-03-12, 19:49

Na Forum jest duzo hodowcow, moze przejrzyj watki w dziale ogloszen: mioty aktualne?
viewforum.php?f=101
W dziale ogloszen sa tez watki o poprzednich miotach, warto troche tam poszperac zeby poznac blizej roznych hodowcow.
Warto tez poczytac o zdrowiu, niestety rasa jest chorowita i ma bardzo niska srednia wieku :-( ,